Уважаеми клиенти,
На първо място бихме искали да изразим нашите най-искрени извинения за причинените неудобства в последните дни. Години наред поддържаме над 99.99 % uptime (непрекъсната работа) на сървърите в дата центъра ни и сайтовете на тях. Извършихме профилактика на нашата инфраструктура - планово, но този месец към това се добавиха и няколко непредвидени инцидента, за които искаме да ви разкажем открито.
Разбираме колко е важно за Вас да разчитате на стабилни и надеждни хостинг услуги и ви уверяваме, че полагаме всички усилия, за да гарантираме тяхната безпроблемна работа.
Какво се случи?
В неделя, 2 февруари 2025 г. инфраструктурата и мрежата на Jump.BG и Delta.BG станаха обект на мащабна DDoS атака. Въпреки почивния ден, екипът ни предприе всички необходими действия на момента и успешно неутрализира атаката.
През седмицата след това в Delta.BG проведохме планова техническа профилактика на инфраструктурата. При специфични настройки по време на миграция се сблъскахме с бъг, който засегна дисковата подсистема на една от машините, а оттам и данни на над 0.8 % от клиентите на Jump.BG. Предприехме необходимите действия за незабавното му разрешаване. Екипът ни работи над 60 часа, ангажирайки необходимите системни инженери за справяне със ситуацията. Първият етап бе връщане на данните от архивно копие от предходния ден, а след това ги възстановихме и изцяло към момента на тяхното засягане. Успяхме да извлечем пълния архив на данните.
Няколко дни след това се прояви и класиката „три пъти за щастие“ под формата на грешка от мрежово устройство. Самото рестартиране и пренасочване на трафика, през останалите устройства, отне буквално минути. Синхронизирането на останалата част от мрежата към новите настройки обаче доведе до временни прекъсвания в работата на някои услуги, което, разбираемо предизвика притеснения сред клиентите ни.
Какви мерки предприехме?
Веднага след установяването на проблемите екипът ни предприе незабавни действия. В допълнение анализирахме всеки отделен случай и внедрихме нови превантивни мерки, които ще осигурят устойчивостта на нашата мрежа срещу подобни инциденти в бъдеще. Също така, разработихме механизъм за подобряването на стабилността на нашите системи.
Основен приоритет за нас остават сигурността и достъпността на вашите данни. Още от създаването на компанията се грижим да осигуряваме висококачествени услуги и да ги подобряваме с времето, без компромис в инвестициите. Екипът ни работи всеки ден с фокус върху грижата за клиентите.
Как ще компенсираме засегнатите клиенти?
В знак на извинение за причинените неудобства предоставяме компенсация на всички клиенти на Jump.BG, чиито данни са били засегнати. Компенсацията е под формата на безплатно удължаване на услугите с три месеца.
Процесът е автоматичен и не изисква допълнителни действия от тяхна страна.
Разбираме, че тези проблеми са предизвикали неудобство и оценяваме търпението и доверието, което ни гласувате!
От няколко години не сме имали подобни казуси, но въпреки това, последните седмици бяха истинска поредица от извънредни ситуации. Гарантираме ви, че вече сме направили всичко необходимо за тяхното предотвратяване чрез премахване на причините за тях, както и допълнителни превантивни мерки. Това е необходимост, както за сигурността на клиентите, така и за възможността нашият екип за поддръжка да работи за вас в нормален режим.
Оставаме на разположение за всякакви допълнителни въпроси и съдействие.
Благодарим ви за разбирането и доверието!
С уважение,
Екипът на Jump.BG