Развитието на дигиталния маркетинг в последните 10 години се отрази на начина, по който гледаме на присъствието на един бранд в онлайн пространството. Рекламите в социалните мрежи ни преследват на всяка стъпка, за да си купим даден продукт или услуга и от толкова много информация навсякъде не знаем точно кой да си закупим. На помощ в такава ситуация идва добре познатият метод на писането на блог статии. Много потребители смятат, че поддържането на блог на уеб сайта е твърде занимателно, неефективно и ненужно. Истината е, че в 21-ви век, когато потребителите са засипани от информационен шум, те имат нужда именно от блог статии, които да не им продават, да ги накарат да се почувстват близки с вашия бранд, да научават полезна информация, която да им помага да се развиват.
В статията ще обърнем внимание на ползите, които ще има вашият бизнес, ако направите блог на уеб сайта си.
Ако все още нямате създаден уеб сайт, но сте любопитни, разгледайте нашето кратко ръководство - Как да си създадеш сайт с WordPress в няколко лесни стъпки.
Кратка история на блогове
Със създаването на мрежата, възможностите, които се откриват пред потребителите са многобройни, а начините, по които да изразяваш себе си стават изкусителни. Терминът “webblog” датира от 17 декември 1997 година, когато Джорн Бъргър, известният създател на блога Robot Wisdom, я използва за първи път. Наименованието означава в буквален превод - “водене на дневник в Интернет пространството”. Смята се, че той поставя началото на тенденцията да споделяш с обществото мнението си за твоите любими хобита или професионални съвети. С развитието на блоговете се появява и известната платформа за създаване на уеб сайтове - WordPress.
Започни бързо своя сайт на WordPress
В дигиталната ера, в която живеем, е нормално 1 на 20 човека в световен мащаб да води собствен блог. Определението “блогър” в последните няколко години сериозно нашумя, като дори се превърна в професия на стотици хора. Според официални данни през 2014 година е имало 172 млн. блога по целия свят.
*блоговете се делят на няколко вида - личен блог, корпоративен блог в уеб сайта на дадена компания, жанрови блогове и медийни блогове.
Защо имам нужда от блог на моя уеб сайт?
През последните няколко години, а особено и с усилването на процесите по дигитализация начинът, по който мисли един потребител се промени коренно. Бумът на онлайн търговията през последните две години (2020 - 2022 ), дължащ се на факта, че Covid-19 ни изолира и достъпът до физически обекти беше ограничен и това ни подтикна да се обърнем към алтернативите, които предлага онлайн пазаруването. Потребителските нагласи и пътеки се промениха в посока да получават много повече информация за самия продукт или услуга преди да преминат към неговата покупка. Стартирали като странично занимание в Интернет, блоговете се превръщат в мощен маркетинг инструмент, с който да стигате до потенциалната си аудитория и да разказвате повече за плюсовете на вашите продукти.
Блоговете са една от любимите страници на Google за индексиране. Редовното качване на полезни материали и вкарването на ключови думи в статията, увеличава процента на трафик към вашия сайт. Първата стъпка от потребителската пътека на клиента е да потърси по ключова фраза или дума в известната търсачка. При писането на релевантно съдържание по темата, потребителят ще попадне на вашата статия.
Ако сте начинаещ в сферата на SEO (search engine optimization), можете да прочете нашите основни съвети как да подобрите SEO на вашия сайт, за да се класирате на по-предни позиция при търсения в Google.
Чрез създаването на блог вие ще давате редовно полезно и интересно съдържание на вашата аудитория. Ще увеличите нейната лоялност, когато я обучавате. Емоционалната връзка, която можете да осъществите между вас и клиента е най-сигурният начин за съкращаване на потребителската пътека и стигането до покупка на вашия сайт. Пускането на таргетирани реклами в Facebook не трябва да се изключва като действия от вашата маркетингова стратегия, но това не бива да е основният ви канал, през който можете да правите продажби. Нашият съвет е да направите една балансирана стратегия, в която да включвате както органичен трафик от търсения по ключова дума на вашия блог, така и платен трафик на различни страници в уеб сайта.
Основни ползи от създаването на блог
1. Ще получите по-добро класиране при търсене в Google
Класирането на по-предна позиция при търсения от потребители в Google е от ключово значение за развитието на вашия бизнес. Колкото по-предна позиция заемате, толкова по-висок и качествен трафик ще имате към сайта си. Писането на съдържание не ви гарантира по-челни места. Съдържанието, което създавате за вашите читателите, трябва да бъде адресирано именно към техните проблеми и нужди, както и да има честота на ключовите думи, които са релевантни за вашия бизнес. Google отчита много фактори, които се събират, за да класира по-напред вашето съдържание, като един от тях е колко време прекарва един потребител, за да чете. Можете да направите статия, която е под формата на дълго ръководство, да сложите видео съдържание, което да задържи още повече вниманието.
*вашият блог ще ви помогне за по-добро класиране при търсения, ако той е коректно добавен като страница във вашата Google Search Console
2. Ще увеличите доверието към вашия бранд
Когато давате полезно и интересно съдържание на вашите читатели без да се опитвате да им продавате директно, те ще започнат да ви харесват и да споделят статиите, които качвате в блога. Вашият бизнес ще започне да се разпознава като сигурен и надежден източник на информация, която е актуална.
Ние, от Jump.bg, поддържаме блог, в който споделяме актуална информация за света на онлайн търговията.
3. Повишаване на продажбите на уеб сайта
Със създаването на блог на вашия уеб сайт освен че ще увеличите органичния трафик, който имате, ще повишите и процента на продажби, които осъществявате. Чрез директните търсения на потребителите, те ще попадат на вашия сайт, ще получат цялата нужна информация, която им е необходима, и ще направят поръчка именно от вас.
Надяваме се, че успяхме да ви убедим в ползите да имате блог на вашия уеб сайт. Започнете още днес с него, като се старайте да го поддържате с актуална информация, давате полезно съдържание и качвате статии от типа How - to.
Съвет от Jump.bg: В началото на всеки месец си определете няколко теми, по които да пишете, за да сте сигурни, че ще бъдете консистентни в публикуването на съдържание.